>

giovedì 7 giugno 2012

LAMINA IN FOGLIA E FIMO: CREARE UNA TEXTURE




Materials
Conditioned polymer clay
Metal leaf
Brass filigree
Open back bezel
Liquid polymer clay or glaze
Tools
Pasta machine
Acrylic roller
Knife
Toaster oven
The first step is to condition your polymer clay and roll it out to a sheet 1/8 inch thick and twice the size of your metal object. Next bring in the metal leaf and cover the clay completely. Roll over it with the acrylic roller to fix the metal leaf and the clay together. Use a light touch and try not to stretch the clay.



Using the same setting on the pasta machine as you did to roll out the clay to its final thickness, pass the clay through the roller once then narrow the setting one mark and repeat. The clay will stretch and the metal leaf will tear slightly.


Now rotate the clay 90 degrees and repeat the last action. This should stretch the clay once again and give a dried mud look…sort of like the crackle paints will do.



The next step is to place a piece of filigree on the clay and press down with just your fingers.

Using a roller evenly force the filigree into the clay. As you do this, watch the clay rise up into the filigree. The clay should protrude a little through the filigree.


Cut the clay away from the filigree with a sharp knife or tissue blade.


Once the filigree is free from the background lightly press in from the back until you are satisfied with the look. Bake the piece as usual and it’s ready for use.


The left overs can find several creative uses. I filled a backless bezel with some and baked it making an attractive base to further fill with Ice Resin.


I had several pieces of clay scraps left and made beads which I rolled in some variegated metal leaf. Just wrap it over the clay and roll in your hands.


Brush off the remnants and glaze with liquid polymer clay before baking.


For all of these beads and two metal projects I used about ¾ of a block of clay. The beads I drill after baking. I slightly under bake the clay then overcoat with glaze and bake again. You can also dip it in Ice Resin or other mediums to give the the finish you prefer.

Materiali
Condizionata modellabili
Foglia metallica
Filigrana in ottone
Lunetta posteriore aperto
Modellabili liquido o smalto


Strumenti
Macchina per pasta
Acrilico a rulli
Coltello
Tostapane


Il primo passo è quello di condizionare tuo modellabili e stendere un foglio 1/8 di pollice di spessore e due volte la dimensione dell'oggetto metallico. Quindi portare in foglia metallica e coprire completamente l'argilla. Rotolare su di esso con il rullo acrilico per correggere la foglia metallica e l'argilla insieme. Utilizzare un tocco leggero e cercare di non allungare l'argilla.






Come hai fatto a stendere l'argilla al suo spessore finale, usando la stessa impostazione sulla macchina per la pasta, passare l'argilla attraverso il rullo stretto una volta quindi il marchio di una impostazione e ripetere. Si estenderà l'argilla e la foglia metallica will tear leggermente.





Ora ruotare di 90 gradi l'argilla e ripetere l'ultima azione. Ciò dovrebbe allungare ancora una volta l'argilla e dare una look…sort di fango essiccato di come il crepitare di vernici farà.






Il passo successivo è quello di mettere un pezzo di filigrana su argilla e premere verso il basso con solo le dita.





Usando un rullo in modo uniforme la forza la filigrana in argilla. Come si fa questo, guarda l'ascesa di argilla fino nella filigrana. L'argilla dovrebbe sporgere un po ' attraverso la filigrana.





Tagliare l'argilla lontano dalla filigrana con un coltello affilato o la lama di tessuto.





Una volta che la filigrana è libero dallo sfondo leggermente premere in dalla parte posteriore, finché non siete soddisfatti con lo sguardo. Cuocere il pezzo come al solito ed è pronto per l'uso.





Sinistra overs possono trovare diversi usi creativi. Ho riempito una lunetta senza schienale con alcuni e cotto facendo una base attraente per ulteriore riempimento con resina di ghiaccio.





Ho avuto diversi pezzi di argilla Scrap sinistra e fatto perline che I laminati in qualche foglia variegata di metallo. Basta eseguire il wrapping dell'argilla e rotolare nelle vostre mani.





Spazzolare i resti e smalto con argilla liquida polimerica prima della cottura.





Per tutte queste perle e due progetti di metalli, ho usato circa ¾ di un blocco di argilla. Le perle che io trapano dopo la cottura. Un po' sotto la cuocere l'argilla poi il cappotto con glassa e cuocere ancora una volta. Inoltre si può immergere in resina di ghiaccio o altri mezzi per dare la finitura che preferisci.

2 commenti:

  1. I love your blog.. very nice colors & theme.

    Did you make this website yourself or did you hire someone to do
    it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. cheers

    My site book of rah

    RispondiElimina
  2. I leave a response when I appreciate a post on a site or I have something to add to the discussion.

    Usually it is a result of the sincerness communicated in the article
    I read. And after this article "LAMINA IN FOGLIA E FIMO: CREARE UNA TEXTURE".
    I was actually excited enough to post a commenta response :-P I
    actually do have a few questions for you if it's allright. Could it be simply me or do some of the comments look like they are written by brain dead folks? :-P And, if you are writing on additional online sites, I'd
    like to follow anything fresh you have to post. Would you list
    the complete urls of all your communal sites like your twitter feed,
    Facebook page or linkedin profile?

    Also visit my blog :: binary options australia ()

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...